donderdag 13 januari 2011

Een mooie gedachte

Momenteel werken we in de les Nederlands rond het thema "Ieder heeft een thuis".
Ik ben de les begonnen met het gedicht "Huizen" van Riet Wille.
De lln. waren zeer enthousiast en begonnen spontaan zelf associaties te zoeken.
Er heerste een gezellige sfeer in de klas en daarom hebben we er dan maar een muzisch moment van gemaakt.
De kinderen schreven hun gedachten op een blad zodat ze niet zouden verloren gaan.
En plots zei Cylia:"Juf wij zitten niet in een klas, maar in een groot boek."
Ik vond dit wel een mooie gedachte en vroeg haar hoe ze op dit idee gekomen was.
Ze vertelde:" Wij hebben zoveel mooie en leuke boeken in de klas, onze klas is precies een heel groot boek."
Zo had ik het nog nooit bekeken maar ja ik zie wat jij niet ziet...
Ik heb al het materiaal van de lln. verzameld want ... de speeltijd begon.
Maar we gaan er zeker nog iets leuk van maken en de les Nederlands.... oeps.

Ter verduidelijking bezoek zeker deze leuke link 
"vanaf  tijdstip (min:sec) 00:17 t/m 3:38"
http://www.atv.be/onder-cover/onder-cover-18-mei-2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten