vrijdag 7 januari 2011

Een muzische dag



Joepie!!!

Binnenkort is het weer zover.... Een ganse dag worden gedichten in de kijker gezet.
Elke les begint  met een kort, grappig, onverwacht, liefdevol, .... gedicht.
De kinderen vinden het heerlijk en genieten met volle teugen.
Ze zitten echt te wachten tot het moment aanbreekt voor het volgende gedichtje dat hen meeneemt naar een wereld van fantasie, gevoelens, ....
Een wereld waarin er wordt gespeeld met letters, woorden, beelden,...

Het thema van dit jaar is NACHT.
Dit vind ik een zeer leuk onderwerp omdat het enorm veel mogelijkheden schept om rond te werken binnen muzisch taalgebruik, beeld en dramatisch spel.
Ik ben deze week aan het brainstormen gegaan en heb al enkele leuke ideetjes om uit te proberen in mijn klas.
Een muzische dag waarin de kinderen kunnen experimenteren maar vooral plezier beleven aan het muzisch bezig zijn.
Ik hoop dat ik een aantal collega's kan overtuigen om mee op de kar te springen zodat het een toffe dag wordt voor heel de school.
Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten